tirsdag den 24. august 2010

Visuel Identitet på Kinesisk

Kineserne er vanvittige og seje, og indimellem rammer de plet. Her er en lille samling og udstilling af logoer fundet i Shanghai og omegn.

Happy Lemon serverer kolde drink af alverdens slags og har et meget fint, helt enkelt logo og sjovt logo:


Will's er en fastfood joint med Cookies og Te og jeg kan godt lide den nærmest beneton-reklame, som i alle nationer skal være repræsenterede, bare i småkager:

Jeg ved ikke hvad denne frisør-salons navn er, men jeg kan godt lige blandingen af den lidt barsk-sure stencil dame, med et flot kinsisk tegn i 2 farver og en mærkværdig figur for neden. Interessant mix:

Wazzup streetwear har et logo som jeg synes er sejt pga genkendeligheden, twistet og de få streger brugt:

Up-scale Tea Café rbt med kanin logoet, som måske ikke gir så meget mening, men komplementerer indretningen og farverne på stedet flot med dets enkelthed.

Endnu en kage-butik, eller snack-shack som de kalder sig selv:


Haier er mærket på mange kinesiske Aircondition systemer og har et meget uforudsigeligt logo. Jeg aner ikke hvad historien er, men håber der er en:

Prince of Tennis er den mest besynderlige (og åbenlyse måske) branding af slik - spis det her og du blir megasej til Tennis. Måske:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar