onsdag den 28. oktober 2009

The Fun Theory

Volkswagen har lavet en rigtig god viral markedsføringskampagne, der virkelig har noget på sinde. Tanken er at man kan få mennesker til at ændre handlingsmønster ved at tilbyde dem mulighed for noget sjovt! Meget forfriskende.
Det drejer sig om "verdens dybeste skraldespand", "klaver-trappen" og "spilleautomat-flaskecontaineren".
Se her:

og her:

og også her:

2 kommentarer:

  1. Jeg er totalt forelsket lige nu......!!!! Det er jo nogle mega seje og mega enkle ting! - Lige præcis som jeg anser den bedste viral marketings kampagne for at være! eller ihvertfald sjove indfald!
    Det blir spændende at se om Wolkwagen så rent faktisk har tænkt sig at bruge thefuntheory til at designe biler ud fra..... Om de kan kombinere det og virkeligt arbejde det ind i deres strategi.... og om det overhovdet er målet. wauv.



    Vores dropbox virker ikke!

    SvarSlet
  2. Ej, ok jeg er helt oppe og køre over det her! Har du set konkurrencen hvor man selv kan indsende ideer? Skal vi ikke gøre det? Det passer vildt dårlig oveni vores begges bunke skolearbejde, men skal vi ikke deltage? Det ville jo ikke tage lang tid & det ville være sjovt! Vi kan vinde penge :)

    SvarSlet